Test: Interphone do helmy - komunikace i za jízdy na motorce

Test: Interphone do helmy - komunikace i za jízdy na motorce: titulní fotka Měli jsme možnost otestovat speciální Interphone, který se montuje přímo do přilby a umožňuje motorkářům komunikovat mezi sebou, přijímat telefonní rozhovor a za jízdy nebo si nerušeně poklábosit se spolujezdcem.

Když jsem se poprvé dozvěděl, že máme možnost otestovat nějaký intercom do helmy, říkal jsem si, proč ne. Do redakce přišel balík na moje jméno a při vybalování jsem zjistil, že jde o moderní Interphone, který pracuje se systémem „Modrého zubu“ (Bluetooth) a má řadu praktických vychytávek.

Už jen obalová krabička samotného Interphone jednoduchými kresbami naznačuje, co tyhle šikovné stroječky umí:

  1. Jedu se sám projet na motorce, tak si Interphone spáruji s telefonem a slouží jako jako bluetooth-handsfree sada.
  2. Mám svoji přítelkyni, manželku nebo jen tento měsíc „oblíbenou mařku“, kterou vozím jako baťůžek na své jednostopé bestii, pak můžu dva Interphony propojit a se spolujezdkyní si v klidu za jízdy popovídám o tom, co a jak budeme dělat po večeři v posteli.
  3. Už jsme s kámošem projezdili celou republiku na motorkách a všechny výlety plánujeme spolu, pak se dva Interphony dají využít i jako vysílačky.
  4. Pokud si pořídím k Interphonu i hi-tech navigaci, můžu si hlasové hlášky nechat posílat přímo do helmy.

Jako malé dítě, co rozbaluje dárky pod stromečkem o Vánocích, vrhám se na obsah první krabičky. Uvnitř je samotný Interphone, který vypadá přibližně jako půlka malé hrušky, dále nabíječka na akumulátor, různé „základny“, které se instalují na helmu, křížový šroubováček, řada výměnných pěnových obalů na mikrofon nebo sluchátko a návod. Listuji návodem, který je ve všech možných světových jazycích (nechybí angličtina, němčina, španělština, portugalština, italština, francouzština a japonština), ale není tu český překlad návodu. Ten, jak jsem později zjistil, český distributor standardně přikládá, takže se nám asi jenom někam zatoulal. No co se dá dělat.

Jsem ovšem chytrý klučina, a tak zkusím se svojí chabou znalostí angličtiny něco „vygómat“ a stylem pokus-omyl na něco určitě přijdu. Shrnu to do jedné věty: po 20 min jsem přišel pouze na to, jak Interphone zapnu / vypnu… O spárování dvou komunikátorů nebo propojení s mobilem nemůže být řeč, asi to nebude zas tak jednoduché. Naštěstí internetu najdete dnes úplně všechno, co se týče informací (a kdo tvrdí, že ne, jen neumí hledat). Najít český návod nezabere ani polovinu času, kolik jsem čekal (do googlu jsem napsal jen: Interphone český návod), takže s chutí do toho.

Po úspěšném spárování dvou Interphonů zkoušíme komunikační vzdálenost. Deklarovaných 150 m je reálných, v přímém směru bez překážek jsme se slyšeli na cca 200–250 m, ale stačilo otočit hlavou a zrušit „přímou viditelnost“ mezi přístroji a vzdálenost se dost snížila. Ok, „na sucho“ máme odzkoušeno, jdeme to namontovat na helmy a hurá jezdit a kecat.

S kolegou Ondřejem Helešicem zkoušíme aplikovat „svorkovou“ základnu Interphonu na helmu, ale nedaří se a navíc mě ta svorka trochu tlačí dole na levé čelisti. Nakonec oba volíme nalepovací základnu, kterou jsem po ukončení testu nemohl pěkně dlouho z helmy strhnout = drží dobře, jen musíte mít přilbu na tom daném místě dobře očištěnou. Pod vnitřní vycpávku helmy na levé straně nalepuji sluchátko a mikrofon dopředu. Zřejmě mám zkreslenou představu o tom, kde mám v helmě ucho a mikrofon potřebuje taky posunout. Napotřetí jsem si vše nastavil k mé spokojenosti.

Zkoušíme s Ondrem systém v helmách a příjemně mě překvapuje jasný a bezproblémový zvuk. Sedáme na motorky a vyrážíme do města. Zařízení využívá DSP zvukový procesor, automatické řízení hlasitosti a větrný filtr pro odstranění hluku. V praxi to znamená, že jsem si s kolegou na jiném motocyklu popovídal bez problémů cca do stopadesáti metrů, při rychlosti 130 km/h. Tento způsob využití je dle mého soudu nejpraktičtější, protože při delších výletech jsme mohli konzultovat postřehy z cesty, domlouvat se na dalším pokračování, případně upozornit toho zadního, kdy je možné předjet, nebo na díru v asfaltu.

A co dlouhodobý testík na výdrž? Nechali jsme Interphony přes noc na nabíječce a o víkendu jedeme na chatu. Podle manuálu má standardně dodávaný akumulátor vydržet až 7 hodin hovoru a v pohotovostním režimu je funkční až 700 hodin na jedno nabití. My za sobotu najezdili něco kolem 4h, přes noc bez nabíječky a Interphony bez problémů fungovaly i více než hodinu při cestě v neděli zpět z chaty.

Při jízdě se spolujezdcem jsme si rozuměli i v rychlostech nad 130 km/h a v těchto rychlostech se ani nijak razantně nezvyšoval hluk okolo přilby. Tady Interphone nahrazuje klasické interkomy, které používá řada motorkářských párů, ale výhoda moderního přístroje spočívá v tom, že si Interphone můžete spárovat se spolujezdcem, ale zároveň i s mobilním telefonem. Když jsem zkoušel přijmout hovor z mobilního telefonu, bylo lepší, když jsem si podřadil a popovídal jsem si s přítelkyní při rychlosti kolem 100 km/h.

Na co je potřeba dát si pozor, aby jste neztratili během „pokecu“ koncentraci při vedení motocyklu, protože každá chyba na motorce bolí a často bolí velmi hodně.

Slovo závěrem

Moderní komunikační zařízení Interphone je výborným společníkem pro bikery, kteří chtějí a někdy musí být spojení se světem. Navíc jej můžete propojit s GPS navigací, která vám bude hlásit změny trasy přímo do ouška, ale hlavní trumfy ukazuje přístroj ve dvojici: možnost popovídat si se spolujezdcem a přitom být neustále přes Bluetooth propojen s telefonem, nebo možnost konzultovat cestu a komunikovat s kamarádem na druhé motorce je k nezaplacení. Jen zopakuji to upozornění: hlavně při „kecání“ neztraťte koncentraci na řízení motorky.

Poděkování

Za zapůjčení produktu děkujeme internetovému obchodu Amilo.cz. Informace o ceně naleznete na produktové stránce CellularLine Interphone.

Fotogalerie

  • Test: Interphone do helmy - komunikace i za jízdy na motorce: fotka 1
  • Test: Interphone do helmy - komunikace i za jízdy na motorce: fotka 2
  • Test: Interphone do helmy - komunikace i za jízdy na motorce: fotka 3
  • Test: Interphone do helmy - komunikace i za jízdy na motorce: fotka 4
  • Test: Interphone do helmy - komunikace i za jízdy na motorce: fotka 5
  • Test: Interphone do helmy - komunikace i za jízdy na motorce: fotka 6
  • Test: Interphone do helmy - komunikace i za jízdy na motorce: fotka 7
  • Test: Interphone do helmy - komunikace i za jízdy na motorce: fotka 8
  • Test: Interphone do helmy - komunikace i za jízdy na motorce: fotka 9
  • Test: Interphone do helmy - komunikace i za jízdy na motorce: fotka 10

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
a co ve trech?:) crack650 10.10.2008  00:22
a co ve trech?:) crack650 10.10.2008  00:22
Re: Otázka pre autora Roman Daněk (Autofun.cz) 24.09.2008  15:28
Re: -------- Michal Hušek 23.09.2008  13:36
Otázka pre autora Michal Hušek 23.09.2008  13:34
-------- kusko46 22.09.2008  16:11
"telefonní rozhovor" %yaroukh 22.09.2008  10:28
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 11929 | Zobrazit seznam všech anket