Trident Iceni: 410 kW z bionafty?

Trident Iceni: 410 kW z bionafty?: titulní fotka Supersport se skoro sedmilitrovým dieselem a spotřebou menší než Polo 3L? Štípněte mě někdo.

Také se vám zdá, že se v poslední době roztrhl pytel s malými ale velmi ambiciózními projekty? Jedním z nich je model Iceni, který představila automobilka Trident Performance Vehicles. Jeho velkou předností je provoz na stoprocentní bionaftu (formální označení B100). Ve tvářích Dětí Země se jistě rozlil blažený úsměv, ostatní ohrnuli nos. Není ale nad čím, přátelé, čtěte dál.

Trident Iceni sice spaluje bionaftu, i tak se ovšem jedná o právoplatný supersport. Jak je to možné? O pohon se totiž stará vidlicový osmiválec s objemem 6,6 litru. Ten generuje nejvyšší výkon 410 kW a točivý moment 701 Nm, takže počítejte s tím, že to pojede pořádně wodspoda. Zrychlení z 0 na 97 km/h trvá vozu s hmotností 1368 kg fantastických 3,7 sekundy. To ale není ještě zdaleka všechno. Teď si ještě povíme o spotřebě a radím vám dobře, sedněte si.

Při konstantní rychlosti 70 mil v hodině (113 km/h) má Iceni spotřebu 3,4 litru bionafty na 100 kilometrů a to je hodnota vpravdě dechberoucí. Ještě úžasnější je proklamovaná spotřeba při rychlosti 30 mil v hodině (48 km/h), ta je totiž rovna 2,2 litrům bionafty. Papír snese všechno, ale tohle začíná být už trošku moc. Hodně se těšíme na první nezávislé testy, které tyto fantastická čísla potvrdí (nebo spíš vyvrátí).

Pokud máte zájem, Trident čeká na vašich 75 tisíc liber (2.295.000,– Kč). Doufáme, že případný kupce nebude lakota a půjčí nám ho na test. Tedy, pardon, biotest.

Fotogalerie

  • Trident Iceni: 410 kW z bionafty?: fotka 1
  • Trident Iceni: 410 kW z bionafty?: fotka 2
  • Trident Iceni: 410 kW z bionafty?: fotka 3

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
no podruhy :) skejpa 27.08.2008  23:00
no... piti20 26.08.2008  17:50
??? ZZ21 26.08.2008  12:37
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek: