Tuning Salon Brno 2008 - komentář

Tuning Salon Brno 2008 - komentář: titulní fotka Ukončení letošního ročníku soutěže AZ pneu Tuning Cup a jeden z vrcholů sezóny 2008 je za námi. Nyní je ten správný čas se k celé akci s mírným odstupem vrátit a připomenout si, jak to na brněnském výstavišti poslední zářijový víkend vlastně vypadalo.

Jelikož patřím do pořadatelského týmu akce, nečekejte ode mě jakékoliv hodnocení, kritiku nebo vychvalování brněnského setkání tunerů. Jestli byl Tuning Salon Brno kvalitním ukončením sezóny, to musí objektivně posoudit jiní. Faktem ale zůstává, že určitě nešlo o tradiční „letištní“ tuningový sraz, kterých se na našem území během roku uskuteční několik desítek.

Naší vizí je totiž „dělat tuning“ trošku jiným způsobem. Inspirováni akcemi typu Tuning World Bodensee jsme hledali výstaviště s krásnými halami, vstřícným přístupem a skvělým zázemím. Na začátku roku tedy padla volba právě na Brno, které je podle našeho názoru adekvátním místem pro vyvrcholení soutěží AZ pneu Tuning Cup, dB Drag Racing nebo finále iMiss Autofun. V tomto článku se zaměříme hlavně na prvně jmenovaný tuningový seriál, jehož účastníci zaplnili výstavní halu Z. O finále iMiss Autofun se dočtete v článku Libora Zezulky a těšit se můžete také na příspěvek Martina Kokeše, který celou akci vnímal z pozice porotce AZ pneu Tuning Cupu.

Teď už ale k soutěži. Již v páteční odpoledne směřovali do Brna finalisté z celé naší republiky i ze zahraničí. AZ pneu Tuning Cup je sice primárně určen tuzemským účastníkům, ale v žádném případě nediskriminuje ani ostatní. Pokud splníte podmínky, máte bez ohledu na zemi původu dveře otevřené. A tak jste při chystání jednotlivých expozic mohli občas zaslechnout i polštinu nebo slovenštinu. Hala se postupně plnila, vznikala nápaditá aranžmá a čas letěl jako voda. Asi hodinu před uzavřením na nás čekalo nemilé překvapení. Část míst určená pozvaným hostům a nahlášeným soutěžícím byla stále prázdná. „Žhavíme“ tedy drát a zjišťujeme aktuální stav. Nakonec přijíždí ještě několik opozdilců, ale už víme, že zbytek se nedostaví. Tohle není fér hlavně vůči již přítomným soutěžícím, kteří se musí krčit na relativně malém prostoru (6×3m pro jeden vůz). Kdybychom neúčast některých lidí věděli aspoň o den dříve, mohli jsme s rozvržením haly ještě něco udělat, teď už ale bylo pozdě …

V sobotu brzy ráno přijíždí ještě řada vystavovatelů, finišuje se s přípravami a v 9:00h se brány výstaviště otevírají pro první návštěvníky. Ve stejný čas už začíná úřadovat také porota AZ pneu Tuning Cupu, která musí během dne zhodnotit 96 finalistů soutěže. Celkem 14 rozhodčích bylo rozděleno na dvě skupiny, z nichž každá hodnotí polovinu soutěžních kategorií. A jak to vypadá v praxi? Jelikož není času nazbyt, má díky časovému harmonogramu skupina porotců na jeden vůz asi osm minut, ve kterých se „vrhnou“ na majitele, zkoumají detailně jednotlivé části vozu a udělují body. Takto to jde vůz po voze téměř celý den. Na jeho konci každý porotce odevzdá své pořadí v hodnocených kategoriích, vše se naháže do počítače, zprůměruje a ta chytrá krabice nám vyplivne výsledky. Občas se stane, že jsou některé bodové průměry shodné, a tak musí porota ještě jednou dodatečně hlasovat a celou situaci rozseknout. Vypadá to jako docela lehká práce, ale věřte tomu, opak je pravdou. Vlastně by se to dalo zčásti přirovnat ke krasobruslení, kde o výsledku nerozhodují měřitelné hodnoty, ale názory jednotlivých rozhodčích. I z tohoto důvodu je porota po celý rok a hlavně po finále pod těžkou palbou kritiky, ať už výsledky vypadají tak, nebo jinak. Vždy mají totiž jednu věc společnou – vítěze a poražené …

Pokud si myslíte, že tímto práce poroty končí, jste na omylu. Je tomu přesně naopak. Po zhodnocení klasických soutěžních kategorií (např. Škoda Scene, French Scene nebo Oldies Scene) přichází úkol nejtěžší – vybrat deset nejlepších vozů pro rok 2008. V královské kategorii TOP 10 nehraje roli značka vozu, jde prostě o ty nejlepší z nejlepších. Než se 14 porotců shodne, tak uběhne spousta času. Dosáhnout určitého názorového kompromisu v takovém počtu lidí přeci jen chvíli trvá, každý se snaží argumentovat a obhájit si své názory. V letošním roce má TOP 10 soutěže AZ pneu Tuning Cup následující podobu:

1. místo Honda Integra Type-R, Josef Šušota
2. místo Audi 80 B4, Sebastian Ulrich (PL)
3. místo BMW E30 318iS, Pavel Medveď
4. – 10. místo Honda CRX Targa, Lubomír Vicha
BMW Z3, Tomáš Leba
Škoda Rapid 2.0 16V Turbo, Zdeněk Rak
VW Golf I Cabrio, Martin Koblížek
Citroen Saxo 1.5D, Tomáš Herda
Škoda Favorit, Karel Buzický
Škoda Octavia 1.8 20V RS, Petr Richter

Tuning Salon Brno ovšem nebyl pouze o finále soutěže AZ pneu Tuning Cup. Pozornost poutala také venkovní expozice amerických vozů, tuningový sraz nebo další pozvaní hosté. Mezi nimi byl také brněnský Petr Čáslava, který v hale Z představil dvě lahůdky – Dodge RAT ROD 1937 a Chrysler De Sotto 1939. Tato expozice byla neustále obklopena spoustou návštěvníků, protože podobné vozy jen tak na ulici nepotkáte. Podobně tomu bylo také u projektu StudentCar, který jste mohli nalézt v zázemí společnosti AZ pneu, generálního partnera soutěže.

Samostatnou kapitolou byla již zmíněná Lowrider Show. Celkem třikrát denně se představil VW Golf I (Dancer) a velkou podívanou sliboval také VW Golf II patřící do elitní třídy Radical. Kristian s Hansem se s auty vůbec nemazlili a několika šťastlivcům dokonce umožnili do „slabšího“ Golfu první generace usednout. Přítomní ovšem netušili, že do rukou dostanou půllitrový kelímek plný vody a k všeobecnému veselí absolvují neplánovanou koupel. Tyto hopsající vozy by možná mohlo využít také Ministerstvo dopravy a vozit v nich všechny, kteří nadávají na stav našich silnic a dálnic. Věřte, že byste si na ně ještě s láskou vzpomněli :-)

Branami brněnského výstaviště nakonec prošlo 7000 návštěvníků a tuningového srazu se zúčastnilo na 600 vozů. Pokud jste se na Tuning Salon do Brna v letošním roce nedostali, nevěšte hlavu. Atmosféru akce vám jistě přiblíží bohatá fotogalerie a také reportáž v pořadu Auto-Moto Styl, která bude odvysílána na začátku listopadu. Za pořadatelský tým děkujeme všem soutěžícím i návštěvníkům akce a věříme, že se v Brně sejdeme v příštím roce znovu!

Fotogalerie

  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 1
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 2
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 3
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 4
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 5
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 6
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 7
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 8
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 9
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 10
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 11
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 12
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 13
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 14
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 15
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 16
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 17
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 18
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 19
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 20
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 21
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 22
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 23
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 24
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 25
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 26
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 27
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 28
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 29
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 30
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 31
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 32
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 33
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 34
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 35
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 36
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 37
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 38
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 39
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 40
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 41
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 42
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 43
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 44
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 45
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 46
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 47
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 48
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 49
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 50
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 51
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 52
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 53
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 54
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 55
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 56
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 57
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 58
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 59
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 60
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 61
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 62
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 63
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 64
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 65
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 66
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 67
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 68
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 69
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 70
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 71
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 72
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 73
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 74
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 75
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 76
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 77
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 78
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 79
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 80
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 81
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 82
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 83
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 84
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 85
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 86
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 87
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 88
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 89
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 90
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 91
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 92
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 93
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 94
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 95
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 96
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 97
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 98
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 99
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 100
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 101
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 102
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 103
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 104
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 105
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 106
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 107
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 108
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 109
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 110
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 111
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 112
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 113
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 114
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 115
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 116
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 117
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 118
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 119
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 120
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 121
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 122
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 123
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 124
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 125
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 126
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 127
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 128
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 129
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 130
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 131
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 132
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 133
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 134
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 135
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 136
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 137
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 138
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 139
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 140
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 141
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 142
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 143
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 144
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 145
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 146
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 147
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 148
  • Tuning Salon Brno 2008 - komentář: fotka 149

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: boha jeho "neregistrovaný" 09.05.2009  12:42
boha jeho maaaaajo 09.05.2009  12:41
prprpr chuan 23.10.2008  09:28
:-)) %petrik 11.10.2008  19:35
Re: OMG pepa cbr 11.10.2008  16:24
tuning? BladeXXXXX 10.10.2008  22:43
ojoj magorJ 10.10.2008  19:59
jo! King 10.10.2008  16:56
OMG Charlik 10.10.2008  10:27
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 11923 | Zobrazit seznam všech anket