Thorney Motorsport představuje: Astra VXR-R/S a Corsa VXR-R/S

Thorney Motorsport představuje: Astra VXR-R/S a Corsa VXR-R/S: titulní fotka Thorney nabízí kupcům ostrých verzí modelů Astra a Corsa docela zajímavé úpravy, které jejich hot-hatche přemění v polozávodní polykače okruhových kilometrů.

Také ve Velké Británii jsou šikovní úpravci, kteří umí vaše autíčko opravdu pěkně vymazlit. Jedním z nejlepších v oboru je společnost Thorney Motorsport, která nyní udělala zase jednou Vauxhallistům (nebo Opelistům, chcece-li) radost.

Pustila se totiž do další úpravy modelů Astra a Corsa OPC ( v UK se jmenují „VXR“) a to hned ve dvou verzích. O něco civilnější stupeň VXR-S (S znamená Sport) v případě menší Corsy znamená, že její turbodmychadlem dopovaná jedna-šestka produkuje o 19 kW více, než v sériovém provedení (nyní 160 kW či chcete-li 217 koní). Ze seznamu úprav zmiňme alespoň o 30 mm snížený sportovnější podvozek, osmnáctipalcová litá kola v černé barvě, závodní výfuk Milltek Sport nebo vylepšené brzdy. Takto upravená Corsa se z klidu na 96 km/h dostane za vynikajících 5,8 sekund a umí upalovat rychlostí až 241 km/h. Stejnou sportovní kúru podstoupila také Astra VXR (nyní tedy Astra VXR-S), což pochopitelně opět znamená zlepšení výkonů: nejvyšší výkon přeplňovaného dvoulitru poskočil na 276 koní (o 36 k), což stačí pro zrychlení z 0 na 96 km/h za 5,2 s a nejvyšší rychlosti 257 km/h. Cena těchto úprav je 99 tisíc Kč pro Astru a 68 tisíc pro Corsu.

Kdo ale pošilhává po závodních okruzích (a že je jich na ostrovech jako máku), měl by zvolit spíše opravdu ostrou verzi s názvem VXR-R (Race). Zde již v hodně dlouhém seznamu úprav nalezneme navíc třeba závodní diferenciál se zvýšenou svorností pro přední nápravu, o 40 mm snížený závodní podvozek, na černých ráfcích se zeleným pruhem nasazené pneumatiky Dunlop Sport Maxx, závodní brzdový systém nebo výkonný mezichladič stlačeného vzduchu. Astra VXR-R pak bude mít celých 296 koní, nejvyšší rychlost 273 km/h a zrychlení z 0 na 96 km/h zvládne za fantastických 4,9 s. Corsa si také polepší a to na 227 koní, nejvyšší rychlost vzroste až k 257 km/h a zrychlení na 96 km/h bude mít hodnotu 5,4 sekundy. Cena úpravy je pro oba modely stejná a to zhruba 188 tisíc Kč.

Oba vozy budou v těchto dvou výkonových verzích limitovány počtem 25 vyrobených kusů. Objednávky přijímají všichni ostrovní dealeři Vauxhallu (jedná se pouze o nákup nového vozu, nikoliv o úpravu stávajících aut, ceny ve článku jsou proto spočítány jako rozdíl ceny klasického VXR oproti verzi upravené od Thorney Motorsport). Komu by nestačil ani ostřejší z obou stupňů, má možnost si za nějakých 150 tisíc navíc objednat balíček, obsahující „bojové“ zbarvení vozu, bezpečnostní rám, plně nastavitelné závodní tlumiče, pneumatiky Dunlop Direzza 03G a skořepinové sedačky Recaro.

Fotogalerie

  • Thorney Motorsport představuje: Astra VXR-R/S a Corsa VXR-R/S: fotka 1
  • Thorney Motorsport představuje: Astra VXR-R/S a Corsa VXR-R/S: fotka 2
  • Thorney Motorsport představuje: Astra VXR-R/S a Corsa VXR-R/S: fotka 3
  • Thorney Motorsport představuje: Astra VXR-R/S a Corsa VXR-R/S: fotka 4

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
jran juraldda 04.01.2009  16:19
Hodnoty z vlhkého snu??? Tommy46 03.01.2009  21:50
mnam salamoon 03.01.2009  15:18
Thorney %Transporter 03.01.2009  14:24
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 11923 | Zobrazit seznam všech anket