Vauxhall Lotus Carlton je nejoblíbenějším zástupcem své značky

Vauxhall Lotus Carlton je nejoblíbenějším zástupcem své značky: titulní fotka Britská značka Vauxhall již dávno ztratila svou jedinečnou tvář a pro středoevropana většinou představuje již jen Opel s volantem na špatné straně, ale domácí příznivci značky to zatím vidí trochu jinak.

Automobilka Vauxhall se svými zákazníky komunikuje prostřednictvím webových stránek, na nichž je mimo jiné i anketa o nejoblíbenější model této značky. Výsledky hlasování majitelů vozů Vauxhall byly po jednom měsíci sečteny a vítězem se stal model Lotus Carlton, za nímž se na druhém místě umístilo kupé Calibra.

Vauxhall Lotus Carlton je britským dvojčetem Opelu Lotus Omega a ve své době představoval nejvýkonnější čtyřdveřový automobil na trhu, který se svými výkony mohl rovnat i s tehdejším Lamborghini Countach.

Základem pro tento automobil byl Vauxhall Carlton/Opel Omega 3000 24V, který byl posílán přímo z automobilky do Hethelu, kde se mu inženýři Lotusu podívali důkladně pod sukně i na zuby.

Původní třílitrový šestiválec o objemu 3,0 litru s výkonem 204 koní (152 kW) byl převrtán na objem 3,6 litru, dostal novou dvouvačkovou hlavu a dvojité turbodmychadlo Garrett T25 s vnitřním chlazením. Výsledkem byl výkon 377 koní (281 kW). Samozřejmostí se stal samosvorný diferenciál a sílu motoru přenášela k zadním kolů šestistupňová převodovka ZF z Chevroletu Corvette ZR1, na jehož vývoji se v Lotusu také podíleli.

Čtyřdveřový sedan představený na autosalonu v Ženevě v roce 1989 se mohl pochlubit maximální rychlostí 283 km/h a zrychlením z 0 na 100 km/h za 5,4 s. Automobilka měla v plánu vyrobit sérii 1100 vozů, jenže tohoto cíle nebylo dosaženo. Se znakem Vauxhallu vzniklo přibližně 440 vozů a Opelů se prodalo kolem 500 vozů. V roce 1992 se tento supervýkonný sedan po anglicku vytratil z nabídky britské i německé značky.

Zajímavou skutečnosti u prvního a druhé vozu v anketě majitelů je skutečnost, že mají shodný rok představení, zatímco Lotus Carlton se představil v Ženevě roku 1989, tak Calibra měla premiéru na frankfurtském autosalonu ve stejném roce. Toto elegantní kupé při své představení udivovalo především propracovanou aerodynamikou se součinitelem aerodynamického odporu Cx – 0,26 a také elipsoidními hlavními světlomety. Zajímavostí je, že první vyrobený Opel Calibra dostala tehdejší první dáma světového tenisu Stefi Grafová.

Vauxhall/Opel Calibra se bohužel brzy stal módním doplňkem mnoha zbohatlíků, což nebylo nic tak strašného ve srovnání s tím co kupé čekalo na trhu s ojetými vozy. Když, ceny Caliber z druhé ruky klesly na dostatečně nízkou hladinu, stal se tento model obětí garážových tunerů, vyžívajících se v montáží extrémních spoilerů, jejichž styl měl připomínat poměrně úspěšné působení Calibry v seriálech DTM a ITC. Za vstupem tohoto kupé na závodní dráhy stál Keke Rosberg bývalý jezdec Formule 1.

Vedle celkového vítěze ankety o nejpopulárnější Vauxhall se vyhlašoval také nejoblíbenější model za posledních pět a tím se stal model Monaro. Toto velké osmiválcové kupé pochází z australské automobilky Holden a je přímým předchůdcem současného Vauxhallu VXR8.

Fotogalerie

  • Vauxhall Lotus Carlton je nejoblíbenějším zástupcem své značky: fotka 1
  • Vauxhall Lotus Carlton je nejoblíbenějším zástupcem své značky: fotka 2
  • Vauxhall Lotus Carlton je nejoblíbenějším zástupcem své značky: fotka 3


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
....666 FanaticOPEL 13.02.2009  01:04
Re: nenápadný ale neuvěřitelný Luke.CZ 09.12.2008  20:33
nenápadný zmulin 09.12.2008  12:55
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 11925 | Zobrazit seznam všech anket