Volga-Cayenne: spojení nespojitelného

Volga-Cayenne: spojení nespojitelného: titulní fotka Volga GAZ-21 je v Rusku skutečně populárním základem pro luxusní přestavby a po karosářských variacích na téma kupé a kabriolet, využívajících techniku značky BMW, je zde jeden sedan s motorem a podvozkem Porsche Cayenne.

Toto spojení sedanu z padesátých let se současným luxusním SUV má na svědomí ruská společnost Cardi založená v roce 1991. Tato firma se zabývá vývojem prototypů, designem automobilů i motocyklů a také nábytku.

Volga GAZ-21 vyrazila na silnice v druhé polovině padesátých let s řadovým zážehovým čtyřválcem o objemu 2,5 litru, který podle nastavení stupně komprese poskytoval výkon od 75koní do 86 koní (55 kW až 63 kW). Velký se sedan s pohotovostní hmotnostní téměř 1,5 tuny se dokázal rozjet až na 130 km/h.

Je tedy jasné, že v současném provozu tento stroj nemůže obstát a potřebuje poněkud výkonnější pohonný agregát. Vhodným dárcem se stalo Porsche Cayenne Turbo, které poskytlo kompletní šasi s nápravami, převodovkou a motorem.

Výsledkem spojení je čtyřdveřový sedan, který se až na poněkud zběsilý lak karoserie nijak neliší od svých sériových příbuzných. Při pohledu pod kapotu je však jasné, že o pohyb se nyní stará přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,5 litru s výkonem 450 koní (331 kW). S takto silným motorem není pro Volgu problém dosáhnout maximální rychlosti 250 km/h nebo akcelerovat z 0 na 100 km/h za 6,7 s.

Díky využití šasi Porsche Cayenne si Volga může navíc užívat pohon všech čtyř kol a vydat se i do lehčího terénu, kde si ale musí počínat opatrně, aby si nepoškodila lak nebo své chromované nárazníky.

Fotogalerie

  • Volga-Cayenne: spojení nespojitelného: fotka 1
  • Volga-Cayenne: spojení nespojitelného: fotka 2
  • Volga-Cayenne: spojení nespojitelného: fotka 3
  • Volga-Cayenne: spojení nespojitelného: fotka 4
  • Volga-Cayenne: spojení nespojitelného: fotka 5
  • Volga-Cayenne: spojení nespojitelného: fotka 6
  • Volga-Cayenne: spojení nespojitelného: fotka 7
  • Volga-Cayenne: spojení nespojitelného: fotka 8
  • Volga-Cayenne: spojení nespojitelného: fotka 9
  • Volga-Cayenne: spojení nespojitelného: fotka 10
  • Volga-Cayenne: spojení nespojitelného: fotka 11
  • Volga-Cayenne: spojení nespojitelného: fotka 12
  • Volga-Cayenne: spojení nespojitelného: fotka 13
  • Volga-Cayenne: spojení nespojitelného: fotka 14
  • Volga-Cayenne: spojení nespojitelného: fotka 15
  • Volga-Cayenne: spojení nespojitelného: fotka 16
  • Volga-Cayenne: spojení nespojitelného: fotka 17
  • Volga-Cayenne: spojení nespojitelného: fotka 18
  • Volga-Cayenne: spojení nespojitelného: fotka 19


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: recesia lorenzlubos 08.01.2009  10:33
recesia 695 07.01.2009  22:51
Rusáci Vajtus 07.01.2009  20:28
zajímavé staňa 07.01.2009  19:52
no jo no blowicek 07.01.2009  11:13
hanba lorenzlubos 07.01.2009  11:08
Re: Volha KOZY9 07.01.2009  10:11
Náklady na stavbu "neregistrovaný" 07.01.2009  00:56
Re: Volha Fifu00 06.01.2009  21:34
Typicky ruské... sushi7474 06.01.2009  19:45
Volha %Transporter 06.01.2009  17:28
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 11923 | Zobrazit seznam všech anket