Volvo Jakob: pocta prvnímu vozu švédské značky

Volvo Jakob: pocta prvnímu vozu švédské značky: titulní fotka Švédská společnost Caresto, kterou vede Leif Tuffvesson se opět předvádí jako tvůrce originálního hot rodu, využívajícího díly vozů značky Volvo.

V roce 2006 se na autosalonu SEMA představil hot rod Caresto V8 vybavený osmiválcem do V o objemu 4,4 litru, pocházejícím od značky Volvo. Nyní se společnost Caresto opět pustila do tvorby hot rodu, který má být poctou prvnímu sériovému modelu automobilky Volvo.

V letech 1925 až 1926 se v jednoduché dílně na ostrově Hisingen v Göteborgu na západním pobřeží Švédska rodily prototypy prvního osobního vozu značky Volvo. Na vývoji automobilu pracují zakladatelé značky, Assar Gabrielsson a Gustav Larson, společně se svými řemeslníky a 14. dubna 1927, vyjíždí z bran továrny první sériový automobil značky Volvo, kterým byl typ ÖV4, známý pod přezdívkou Jakob.

V letech 2005 až 2006 ve společnosti Caresto, kterou vede Leif Tufvesson panuje čilý ruch. Po zdokumentování každého detailu originálu začíná výroba automobilu, ze kterého vznikne Hot Rod Jakob. Tento vůz se 18. prosince 2007, ve velkém finále oslav 80. výročí značky Volvo představuje vrcholovému vedení Volvo Personbilar Sverige.

Pokud oba vozy postavíte vedle sebe podobnost starého a nového je pozoruhodná. Zakřivení kapoty má přesně stejný poloměr. Charakteristický sloupek pro upevnění předního skla, který sahá přes boky karoserie až k dolní části vozu, je věrnou kopii originálu co do rozměrů, materiálu i počtu použitých šroubů. Stejně identická je i mřížka chladiče s charakteristickým síťovým vzorem a s diagonální příčkou nesoucí klasický symbol značky Volvo. Karoserie byla ručně vyrobena z hliníkových plechů, které byly do konečného tvaru ohýbání pomocí kladiva a lisu. Stejně jako bylo v případě prototypu ve 20. letech minulého století.

Při konstrukci vozu, jehož vzhled odkazuje na první sériové Volvo, bylo na podvozek využito uhlíkových vláken a motor je nesen ocelovým pomocným rámem. Vpředu je použita tuhá přední náprava se zabudovaným řízením. Vůz má skrytá příčná ramena, pružící jednotky s vinutými pružinami a teleskopickými plynovými tlumiči. Zadní náprava je lichoběžníková.

Pohon dvoumístného automobilu zajišťuje pětiválcový motor Volvo T5 o objemu 2,5 litru s nízkotlakým turbodmychadlem umístěný podélně. Pohonná jednotka má úpravu Flexifuel, umožňující provoz na benzín i na ethanol a poskytuje výkon 195 kW (265 k), resp. 185 kW (251 k) a točivý moment 370 Nm. Síla motoru je přenášena na kola zádní nápravy prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky M90 z vozu Volvo 960.

O bezpečné zastavení jedinečného čtyřkolového výtvoru se starají speciálně vyrobené brzdové kotouče upevněné k ráfkům kol, které mají průměr vpředu 450 mm a vzadu 515 mm. Zdvojené čtyřpístkové brzdové třmeny jsou na každém kotouči. Kované ráfky AEZ jsou obuty do pneumatik Pirelli Scorpion special s rozměry vpředu 225/55/19 a vzadu 295/40/22.

Volvo Jakob je unikátní kombinací klasického způsobu výroby automobilů, moderní technologie a designu. V únoru 2008 byl tento vůz představen v Muzeu Volvo v Goteborgu a nyní se vydá na cestu po Skandinávii a USA.

Fotogalerie

  • Volvo Jakob: pocta prvnímu vozu švédské značky: fotka 1
  • Volvo Jakob: pocta prvnímu vozu švédské značky: fotka 2
  • Volvo Jakob: pocta prvnímu vozu švédské značky: fotka 3
  • Volvo Jakob: pocta prvnímu vozu švédské značky: fotka 4
  • Volvo Jakob: pocta prvnímu vozu švédské značky: fotka 5
  • Volvo Jakob: pocta prvnímu vozu švédské značky: fotka 6
  • Volvo Jakob: pocta prvnímu vozu švédské značky: fotka 7
  • Volvo Jakob: pocta prvnímu vozu švédské značky: fotka 8
  • Volvo Jakob: pocta prvnímu vozu švédské značky: fotka 9
  • Volvo Jakob: pocta prvnímu vozu švédské značky: fotka 10
  • Volvo Jakob: pocta prvnímu vozu švédské značky: fotka 11
  • Volvo Jakob: pocta prvnímu vozu švédské značky: fotka 12
  • Volvo Jakob: pocta prvnímu vozu švédské značky: fotka 13
  • Volvo Jakob: pocta prvnímu vozu švédské značky: fotka 14


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
mno?? marena20 02.03.2008  15:03
BRUTUS!!!! Thomasini 01.03.2008  16:02
NA-DHE-RA esse 01.03.2008  10:39
PARADICKA ANTONIO71 01.03.2008  10:38
bomba robert+ 29.02.2008  12:30
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 5999 | Zobrazit seznam všech anket