Vrcholný inženýr Toyoty zemřel na přepracování

Vrcholný inženýr Toyoty zemřel na přepracování: titulní fotka Tohle sice není úplně "fun" téma, ale i takové věci se v automobilovém průmyslu stávají...

V sekci Gadgets se to jen hemží různými perličkami, vtípky a ulítlostmi, teď ale trochu zvážníme a podíváme se i na stinnou stránku toho, že chceme stále lepší a lepší auta. Vyšetřování japonské národní pracovní komise totiž ukázalo, že inženýr (rodina si nepřála medializovat jeho jméno), jenž mimo jiné patřil k vedoucím projektu hybridní Toyoty Camry (v Evropě se neprodává), ve svých 45 letech zemřel na „karoshi“. To je japonský výraz pro smrt z přepracování a k této diagnóze dospělo japonské ministerstvo zdravotnictví po více než ročním vyšetřování (zemřel koncem roku 2006).

Jeho žena oznámila, že v práci trávil 80 a více hodin týdně a Toyota po zveřejnění těchto informací prohlásila, že bude v budoucnu sledovat zdraví svých zaměstnanců mnohem pečlivěji. Doufejme, že i docházku… Díky diagnóze karoshi má žena a dcera zemřelého nárok na kompenzace od bývalého manželova zaměstnavatele.

Smrt z přepracování je v Japonsku ve srovnání s ostatními vyspělými státy velmi častá a je dána až extrémním pocitem zodpovědnosti tamních lidí za zadaný úkol a bezprecedentní loajalitě k zaměstnavateli. Termín karoshi byl v Japonsku zaveden v roce 1987 a od té doby se každoročně počet jeho obětí zvyšuje. Co se Toyoty týče, vloni zkolaboval a zemřel v práci jiný její zaměstnanec, a to ve věku pouhých 30 let…


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
darmo MAthusko 14.07.2008  19:45
Re: odpověď King 13.07.2008  19:36
odpověď Vajtus 13.07.2008  19:16
dotaz 66_05 13.07.2008  17:13
není se čemu divit... Vajtus 13.07.2008  11:04
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 5988 | Zobrazit seznam všech anket