VW Bus T1 Race Taxi: Veškerý odpor je marný (+ video)

VW Bus T1 Race Taxi: Veškerý odpor je marný (+ video): titulní fotka Představte si, že na Nürburgringu drtíte ve svém BMW M3 plyn do podlahy a najednou se kolem vás prožene stařičký Volkswagen. Vybodněte se na komplexy, ten kluk tam má 500 koní!

Projekt Volkswagenu Race Taxi pochází ze Švýcarska. Místní nadšenci, se správným počtem nul na bankovním kontě, zachránili před sešrotováním karoserii stařičkého Busíku z roku 1962, kterému se říkalo také Split Window (alias Dělené okno). Pak bylo nutné sehnat dárce orgánů, a protože se náhodou objevilo zbořené Porsche Turbo, model 993, se vzduchem chlazeným šestiválcem 3,6 l o výkonu 408 koní, s nadšením po něm skočili.

V první fázi odstranili na VW původní šasi, ale protože Porsche bylo výrazně širší, bylo nutné podélně rozřezat celou karoserii. Pak následovalo nastavování prahů, střechy, doplnění chybějících částí, integrace ochranného rámu a montáž přístrojového panelu z Porsche na nový sloupek řízení. Biturbo motor absolvoval posilovací kúru, kde dostal další porci výkonu, takže při zkoušce naměřili na dynamometru přes 500 koní.

Do interiéru instalovali sportovní sedadla Recaro Pole Position a doplnili je 4bodovými bezpečnostními pásy značky Schrot. Původní převodovku vystřídala rychlostní skříň z Porsche 911 GT3, tedy 6stuňový manuál. Nezávislé zavěšení všech kol dostalo nové tlumiče Bilstein a stavitelné stabilizátory. Originální kola Porsche Turbo nezůstaly na voze, ale místo nich použili disky BBS o rozměru 8.5J x 18 vpředu a 10J x 18 vzadu. Auto má hmotnost 1500 kg, což není málo, ale největší podíl hmoty se povedlo koncentrovat ve spodní části vozu, i díky karbonové střeše, kterou na VW namontovali později, už když byl projekt hotový.

Fotogalerie

  • VW Bus T1 Race Taxi: Veškerý odpor je marný (+ video): fotka 1
  • VW Bus T1 Race Taxi: Veškerý odpor je marný (+ video): fotka 2
  • VW Bus T1 Race Taxi: Veškerý odpor je marný (+ video): fotka 3
  • VW Bus T1 Race Taxi: Veškerý odpor je marný (+ video): fotka 4
  • VW Bus T1 Race Taxi: Veškerý odpor je marný (+ video): fotka 5
  • VW Bus T1 Race Taxi: Veškerý odpor je marný (+ video): fotka 6
  • VW Bus T1 Race Taxi: Veškerý odpor je marný (+ video): fotka 7
  • VW Bus T1 Race Taxi: Veškerý odpor je marný (+ video): fotka 8
  • VW Bus T1 Race Taxi: Veškerý odpor je marný (+ video): fotka 9
  • VW Bus T1 Race Taxi: Veškerý odpor je marný (+ video): fotka 10
  • VW Bus T1 Race Taxi: Veškerý odpor je marný (+ video): fotka 11
  • VW Bus T1 Race Taxi: Veškerý odpor je marný (+ video): fotka 12
  • VW Bus T1 Race Taxi: Veškerý odpor je marný (+ video): fotka 13
  • VW Bus T1 Race Taxi: Veškerý odpor je marný (+ video): fotka 14
  • VW Bus T1 Race Taxi: Veškerý odpor je marný (+ video): fotka 15
  • VW Bus T1 Race Taxi: Veškerý odpor je marný (+ video): fotka 16

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Jako linkovej autobus? BikerArny 12.12.2007  20:09
bus %smog 12.12.2007  19:29
Woow %MMorgan 12.12.2007  18:34
naaadhera diesel35 12.12.2007  16:03
víc takových videí antiGti 12.12.2007  14:54
U nás... Sleeper3 12.12.2007  12:36
Masakr Invisible 12.12.2007  10:45
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 7585 | Zobrazit seznam všech anket