VW Polo může být hot!

VW Polo může být hot!: titulní fotka V tomto případě sice jen v elektronické podobě, ale o to více mu to sluší. O čem je řeč? O virtuálním tuningu té nejvyšší úrovně. Virtuální tuning? Copak to je?

Virtuální tuning (dále jen VT) je fenomén, koníček, umění. Jak už napovídá slovo „tuning“, jedná se o úpravy automobilů, to ano. Ovšem jen na úrovni pixelů. Tahle sranda je v současnosti celkem rozšířenou zábavou teenagerů, kterým je vlastní estetické cítění, fantazie a šikovná ruka, ale jež jsou možná příliš líní na to, aby svá díla házeli na papír nebo sprejovali na zeď někde v městské džungli. Raději sednou k počítači a vyřádí se v nějakém grafickém programu. Jako základ jim slouží fotografie auta.

A jelikož se dnes československá scéna již může měřit se světovou a její úroveň neustále stoupá, rozhodli jsme se začít o VT psát. Proč? Protože je to fakt mazec. Pokusíme se vám přinést články o pracích nejen z ČR a SR, ale i ze „skutečného“ zahraničí. Dnes začínáme příběhem fotky vozu VW Polo GTI.

Jednu její kopii si na internetu vyhlédl Bohuslav Burghardt alias Bobiman. Shodou okolností se tak stalo v souvislosti se soutěží ve VT, jejíž předlohou onen obrázek byl. Bobiman zrovna neměl co na práci, a tak si řekl, že si s ním pohraje. Nakonec to trvalo několik měsíců a výsledek stojí za to. Na jednom VT fóru se dokonce objevil názor, že se jedná o nejlepší VT na československé scéně vůbec.

Z původního Pola toho moc, kromě siluety, nezbylo. Autor rebrushoval (překreslil) kompletně celou karoserii a značně pozměnil její tvary. Výsledek není zrovna realistický, vypadá skoro jak součást nějakého komiksu. Laik se nad tím zamyslí a ptá se sám sebe, jestli je to špatně, nebo správně. Pravda leží někde uprostřed – dnes se ve VT toleruje jistá nerealističnost, větší volnost přeci jenom dovoluje autorovi ukázat, kam až sahá jeho fantazie. Na druhou stranu pořád vznikají kreace vesměs „skutečné“ – v nich pak vynikne smysl pro detail a mnohdy i porozumění technické stránce aut. Bobimanovo Polo se tedy řadí k prvnímu zmiňovanéhmu směru. A není to jenom stylizací barev a detailů. Tak především, auto je ve finále pekelně „rozpláclé“, leží skoro na zemi, kola vypadají větší než 20“ a široký bodykit s obrovskou kapsou na boku přímo vybízí k diskusím nad svým účelem. Že by zadní brzdy potřebovaly tolik vzduchu, aby se uchladily? Hm, to asi těžko, jenže o tom to není. Jde tu o celkový dojem. Když jsme u otvorů, za povšimnutí stojí členitý přední nárazník s propracovaným intercoolerem a rozměrný výdech na kapotě. Skutečné VW Polo GTI má pod kapotou osvědčený, ale už postarší motor 1,8 Turbo se 110 kW a představte si, jak moc vytuněný by musel být, aby potřeboval takový intercooler. Naprostým vrcholem jsou pak karbonové světlomety s jedinou parabolou. Z té druhé se stal další nasávací otvor. Fantazii se meze nekladou. Abych jen nespekuloval nad účelem jinak nádherných tvarů karoserie, přesunu svou pozornost ke kolům. Pokud zabrousíte to galerie, můžete spatřit obrázek vystihující jejich vývoj. Autor je lehce zdeformoval a jejich paprsky teď působí více „propadle“. Interiér si také neklade žádné meze – vedle ochranné klece jak z WRC najdeme za zadním oknem část hifi soustavy.

Nezbývá mi než konstatovat, že Bobimanovo Polo je skutečně dech beroucí. Na celkovém dojmu mu ovšem trochu ubírají některé prvky, které zabíhají do extrému nebo nerespektují perspektivu – z těch prvních jsou to již zmiňované nádechy a výdechy, do druhé skupiny bych zařadil nápis Greddy na předním nárazníku a vlákna karbonu, která jdou pořád stejným směrem, nezávisle na sklonu části karoserie. Ale čert to vem, vždyť jsou to drobnosti, tady se hraje na efekt! Ve skutečnosti koukám na nevídaně profesionální počin – kompletní rebrush, složitý bodykit, úprava designu kol, úžasné barvy, krásně zpracovaný závodník a strhující pozadí. Dávám devět a půl bodu z deseti.

Rozhovor

  • 1.Proč zrovna VT, co třeba graffitti?
  • 2.Co na to říkají Vaše oči, zápěstí a zadnice?
  • 3.Jak dlouho se téhle záležitosti věnujete?
  • 4.Chtěl byste se profesionálně věnovat designu?

Odpovědi

  • 1/ Proč zrovna VT místo graffitti? To je jednoduché, jsem prostě moc líný na to, abych chodil ven sprejovat :D Z toho důvodu mi sezení u počítače vyhovuje mnohem více.
  • 2/ Zajímavě položená otázka :D, No tak samozřejmě že práce je vždy unavující, ale když se člověk pro něco nadchne, hned se únava snáší lépe, takže to ani celkově tak hrozné není.
  • 3/ Toto vím přesně, od 8.10.2005. Ovšem otázka by spíš měla znít jinak, a to „Jak dlouho jste se této záležitosti věnoval?“ … Ano je to tak, s VT už jsem skončil, už mě to tolik nebaví, našel jsem si jinou věc, o kterou se teď do hloubky zajímám – počítače. Zvláště přetaktování mě teď celkem chytlo
  • 4/ Je to určitě hezká práce, ale jako profesi bych design mít nechtěl. Byly doby, kdy jsem toužil, že se jednou budu věnovat designu profesionálně, ale to už je pryč …

Autor: dp

Fotogalerie

  • VW Polo může být hot!: fotka 1
  • VW Polo může být hot!: fotka 2
  • VW Polo může být hot!: fotka 3
  • VW Polo může být hot!: fotka 4
  • VW Polo může být hot!: fotka 5

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
xXXbLIlfG bdfLFeJTxuvYX 13.09.2012  04:51
Re: virtuál tuning "neregistrovaný" 15.11.2008  18:20
virtuál tuning "neregistrovaný" 16.08.2008  13:09
nic moc Tucek 16.08.2008  12:03
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 11919 | Zobrazit seznam všech anket