VW Polo: Pietro Banana

VW Polo: Pietro Banana: titulní fotka Přestože je primárním cílem této sekce představovat čtenářům auta z české soutěže Tuning Cup, v případě tohoto Pola by si mohli čtenáři říct, že do české soutěže nepatří. Není tomu tak. V Tuning Cupu mohou soutěžit i vítězit i tuneři ze zahraničí.

Tím spíš je se to týká tohoto Volkswagenu Polo v barvě nezralého banánu, aktuálně vlastně mezinárodního projektu. Původně patřil majiteli z Čech, který mu dal do vínku svoje osobité a velmi luxusní pojetí tuningu. Poté se ovšem rozhodl své hýčkané Polo prodat. Na podzim minulého roku se novým majitelem auta stal Peter Kováč ze slovenských Malacek, který se s ním začal aktivně zúčastňovat tuzemských tuningových srazů. A na kterého zbyla nevděčná práce zkusit vylepšit už značně upravené auto. Naštěstí ještě nějaký prostor stále zbyl a tak Peter měl a má co dělat…

Vypravili jsme se za ním za hranice, abychom zjistili, co s jedním z největších skvostů české tuningové scény hodlá udělat. Hned na začátek se s vámi musíme podělit o dojmy, které jsme získali cestou za Peterem. Vyjma „úžasné“ objížďky Petrova na silnici 55 je to především způsob, jakým takto upravené a nalakované auto působí na okolí. Měňavkové zelenožluté Polo působí v poklidném nedělním poledni v Malackách doslova jako blesk z čistého nebe. Řidiči přepychových Audi A8 a SUV bavoráků rázem zapomínají zavírat pusu a když se Peter prožene kolem korza v centru města, kolemjdoucí se za ním nevěřícně otáčejí.

Když se Peter prožene kolem korza v centru města, řidiči přepychových Audi A8 a SUV bavoráků rázem zapomínají zavírat pusu

Útočiště pro fotografování nám tentokrát poskytla rozestavěná průmyslová zóna poblíž dálnice D2, kam se dostáváme po pár kilometrech jízdy. Vzápětí už vymazlený banánový krasavec statečně pózuje před objektivem foťáku a v pauzách mezi záběry se stačím Petera ptát alespoň na základní fakta. Je mi jasné, že situace, která pro něj tak nějak vyplynula z faktu, že si koupil jedno z nejkrásnějších aut z Čech, není jednoduchá. Původní majitel této káře vtisknul nezapomenutelný výraz. Naštěstí se stále jedná o relativně sériový vzhled, nic extrémního. A s takovým autem lze vždycky dobře pracovat.

Můžete jej dále hýčkat a užívat si, můžete jej přestavět do extrémní podoby anebo se můžete plně soustředit na oblasti, kterým se původní majitel zase až tolik nevěnoval. Peter se rozhodl pro tu třetí cestu. Když si zevrubně prohlédnete tuhle káru kolem dokola, zjistíte, že existují zhruba dvě oblasti, které je možné rozvinout. Parádní lak, chromovaná 16palcová kola Billet, stavitelný podvozek KW Varianta 2 a bílá kůže v interiéru to jistě nejsou, není to ani pochromovaný motor, ačkoliv skromného objemu i výkonu.

Je možné, že 37 kW čtyřválec o obsahu baťovských 999 kubických centimetrů Peterovi prozatím stačí a vzhledem k nízko položenému šasi preferuje spíš klidnou jízdu. Pokud by však preferoval 125k GTI, není nic jednoduššího, než sehnat nějaké havarované GTI a legální cestou vyměnit karosérii přesně tak, jak to provedl přes uplynulou zimu Peterův kolega z Tuning Cupu, Martin Slepička s Peugeotem 306 1.4. Martin si tak mohl začít užívat 155 koní z verze S16, kterou koupil jako havarovanou. Stačilo „pouze“ udělat výměnu karosérie za svoji vyšperkovanou čtrnáctistovku a rázem bylo celé auto absolutně o něčem jiném. S takovou károu se pak dá už pěkně řádit.

Peter je už jiný fajnšmekr a právě v oblasti autohifi nalezl prostor, ve kterém by mohl Polo vylepšit podle svého

Pokud odhlédneme od cizelování vzhledu exteriéru a interiéru, velké rezervy má Polo v oblasti autohifi a multimédií. Kdo je fanouškem kvalitního poslechu nebo se dokonce rád podívá na nějaký ten film, jistě uzná, že původní verze na tom byla o poznání hůř. Původní majitel Michal se do nějakého autohifi nikdy moc nepouštěl a kvalitní rádio s párem reproduktorů mu na jeho výlety plně dostačovaly. To Peter je už jiný fajnšmekr a právě zde nalezl prostor, ve kterém by mohl Polo vylepšit podle svého.

Základy k tomu už stačil položit. V přístrojové desce vyklápěcí DVD moniceiver značky LM, nové reproduktory Pioneer, 800W zesilovač Pyle řady Eternal i vyjímatelný subwoofer od JBL – to je konečně už poslech alespoň trochu podle Peterova gusta. V kufru panuje dočasná anarchie, ale hlavní je, že je už celý systém v chodu. Postupem času jej jistě Peter upraví a dále vylepší.

Palubní deska, výplně dveří, sedačky, sloupky, strop i ovládací prvky, to vše je dokonale potaženo a obšito a navíc vylepšeno vyraženými logy Porsche

Motor Pola je prozatím zušlechtěn alespoň vizuálně. Lakované kryty se tu střídají s chromovanými a titanem potaženými komponenty, spojovacím materiálem, víčky i speciálně vytvořeným pouzdrem na akumulátor. Motorový prostor samotný byl stejně jako vnitřní strana kapoty a podvozek nalakován do bílé barvy. Ta dokonale koresponduje s použitým odstínem koženého čalounění v interiéru. Palubní deska, výplně dveří, sedačky, sloupky, strop i ovládací prvky, to vše je dokonale potaženo a obšito bílou kůží. Navíc je jednoduchá kůže vylepšena vyraženými logy Porsche.

Pouze pár plastových dílů bylo zcela vědomě zachováno v sériovém provedení a nebylo nijak povrchově zušlechtěno. Palubní desce vévodí sportovní volant Momo Millenium, který je stejně jako řadící páka potažený do kůže a na tyči řízení upevněný pomocí vyleštěného náboje Momo. V kabině jsou dál použity některé náhradní díly ze sportovnějších koncernových výrobků, jako např. pedály z modelu GTI nebo vzpěry na středové konzoli, ve kterých jistě neomylně poznáte Audi TT.

Snížení auta zajistil už předešlý majitel auta pomocí špičkového, výškově i tuhostně stavitelného podvozku KW Varianta 2 v nerezovém provedení a díky tomu jej lze regulovat v rozsahu 35 až 75 mm. V souvislosti s nasazením 9,5 palců širokých kol Billet GTP52 individuálně dovezených z USA je to více než žádoucí. Jen tak bylo možné přesně doladit, aby bez problémů zapluly do značně upravených (rozřezaných, dovařených a zacínovaných) blatníků. S tím souvisí i úpravy karosérie, které se samozřejmě odehrály ještě pod taktovkou původního majitele. Mimo jiné byly kompletně zahlazeny páté dveře, které pozbyly stěrače, otvoru pro kliku a znak, dále střecha (aktuálně bez antény), boční lišty a upravena byl i výřez v kapotě pro znak v přední masce.

Snížení auta zajistil už předešlý majitel auta pomocí špičkového, výškově i tuhostně stavitelného podvozku KW Varianta 2

Hladké nárazníky s černými mřížkami pocházejí od bavorské firmy Seidl Tuning, přičemž ten přední tvoří s maskou jediný díl, mračítka předních originálních světel pak z katalogu Mattig. Vzadu jsou namontována LED světla Hella s bílou optikou. Jak jste si jistě stačili všimnout, vlevo u řidiče je rovněž namontováno menší zrcátko z verze s pravostranným řízením. Zbývá jen zmínit lak, metalízu s flip flop efektem, nanesenou na černý podklad ve třech vrstvách a přelakovanou pěti vrstvami krycího laku.

Je tu závěr a s ním i konečné rozhodnutí. Je jasné, že jak zevnějšek, tak i vnitřek Pola je ukázkou kvalitní práce. Kola, podvozek, to vše patří právem ke špičce toho, co je u nás (a nejen u nás) k vidění. Poněkud rozpačitý pocit by z toho všeho mohl být fanoušek výkonových úprav. Přece jen 50 koní v sérii, to není žádná hitparáda. Osobně nejsem proti slabému motoru, pokud majitel auta preferuje vyhlídkový styl jízdy. Ale co mi trochu vadí, to je spojení exkluzivity frézovaného a leštěného hliníku amerických kol se zlatými brzdovými bubny na zadní nápravě. Možná, že na tom navrhovaném swapu nějakého zdemolovaného modelu GTI opravdu něco bude…

Fotogalerie

  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 1
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 2
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 3
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 4
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 5
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 6
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 7
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 8
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 9
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 10
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 11
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 12
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 13
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 14
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 15
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 16
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 17
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 18
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 19
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 20
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 21
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 22
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 23
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 24
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 25
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 26
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 27
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 28
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 29
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 30
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 31
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 32
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 33
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 34
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 35
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 36
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 37
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 38
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 39
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 40
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 41
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 42
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 43
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 44
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 45
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 46
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 47
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 48
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 49
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 50
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 51
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 52
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 53
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 54
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 55
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 56
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 57
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 58
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 59
  • VW Polo: Pietro Banana: fotka 60

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: No bomba riderhenry 23.12.2008  20:16
Re: No bomba Shr3k 23.12.2008  14:12
Re: No bomba %Transporter 23.12.2008  13:18
Re: pouziti auta Shr3k 23.12.2008  11:56
Re: No bomba Shr3k 23.12.2008  11:54
pouziti auta ToKa 22.12.2008  22:25
Re: No bomba %Transporter 22.12.2008  19:14
Re: No bomba Shr3k 22.12.2008  18:50
Re: pecka Lukáš type-ER 22.12.2008  12:41
Re: LOL Lukáš type-ER 22.12.2008  12:32
tuning Lukáš type-ER 22.12.2008  12:27
Re: wtf 3 21.12.2008  23:04
Re: No bomba riderhenry 21.12.2008  22:14
Re: No bomba Shr3k 21.12.2008  20:21
belle muhammad 21.12.2008  14:28
LOL fuzzy 21.12.2008  12:34
wtf jx 21.12.2008  10:30
Re: kááámo Karel_Vrana 21.12.2008  10:09
dalsi pokus Mathusko 21.12.2008  09:32
pecka sigous 20.12.2008  22:26
Nechapu Mates29 20.12.2008  21:54
kááámo amo 20.12.2008  21:39
katastrofa Harvester 20.12.2008  19:43
katastrofa h4rv 20.12.2008  19:43
Re: No bomba %Transporter 20.12.2008  19:14
Re: No bomba riderhenry 20.12.2008  18:10
Re: No bomba Milco... 20.12.2008  16:47
No bomba Levi Strauss 20.12.2008  16:09
tuzing 2 Shady 20.12.2008  16:00
Tuzing Shady 20.12.2008  15:55
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 11919 | Zobrazit seznam všech anket