Walter Röhrl a výběr toho nejlepšího ze závodních vozů Porsche pro sériové modely

Walter Röhrl a výběr toho nejlepšího ze závodních vozů Porsche pro sériové modely: titulní fotka Porsche se v tomto výběru zaměřilo na materiály a konstrukční řešení, které nejprve důkladně vyzkoušelo na svých závodních vozech a následně je využilo i pro své sériové modely.

Seriál Porsche Top 5 již mimo jiné nabídl výběr nejvzácnějších vozů značky Porsche, ty s nejlepším zvukem a nejpropracovanějším přítlačným křídlem na zádi.

V tomto výběru připomíná slavný závodní jezdec Walter Röhrl materiály a technická řešení, které automobilky uvedla do svých sériových vozů až po jejich otestování v náročných podmínkách nasazení na závodních tratích.

Páté místo bylo přiděleno Porsche 911 GT1, resp. uhlíkovými vlákny vyztuženým plastům (CFRP), které je zde uváděno jako první závodní automobil značky s podvozkem, v jehož konstrukci bylo využito právě tohoto materiálu. V případě sériových modelů se s ním můžeme setkat u modelu 911 GT3 RS.

Bestie třídy GT1: Opravdu závodní auta s homologací pro silniční provoz

Čtvrtou pozici obsadil přepínač jízdních režimů na volantu, kterým disponuje hypersportovní Porsche 918 Spyder. V případě tohoto modelu může řidič volit jedno ze čtyř nastavení od čistě elektrického provozu až po extrémní Race Hybrid, využívající výkonu všech motorů.

Porsche 911 a jeho deset nejlepších verzí v obrovské galerii!

Třetí místo je vyhrazeno pro úspěšný prototyp skupiny C z osmdesátých let dvacátého století, jimž je Porsche 962. Právě na tomto voze byly při vytrvalostních závodech za nejrůznějších podmínek vyzkoušeny karbon-keramické brzdové kotouče, které jsou dnes vnímány u nejvýkonnějších sportovních vozů značky téměř jako samozřejmost.

917, 956 a 962: Legendární předchůdci závodního Porsche 919

Druhou pozici obsadilo turbodmychadlo, které je se automobilkou Porsche spojeno od první poloviny sedmdesátých let. Na závodních tratích jej důkladně otestovaly speciály Porsche 917/10 určené pro závody série Can-Am, zatímco mezi sériovými modely je proslavilo Porsche 911 Turbo.

Jedna z největších flotil Porsche v policejních službách nebyla v Dubaji. Kde to bylo?

První místo nakonec obsadilo Porsche 919 Hybrid a jeho hybridní pohonný systém, který kombinuje přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s elektromotorem. Právě tento vytrvalostní speciál je uváděn jako významná výjová laboratoř pro sériový model Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid.



Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

  • Přidat příspěvek: