Yamaha YZF-R6 2008 (představení)

Yamaha YZF-R6 2008 (představení): titulní fotka Yamaha loni na podzim představila šestkový superbike s racingovou technikou v sériovém provedení. V roce 2008 na české scéně bude určitě hrát hlavní roli nová Yamaha YZF-R6.

Yamaha YZF-R6R před dvěma lety přišla s velmi agresivním, ale poutavým vzhledem, a přinesla řadu prvků, které se staly pro ostatní výrobce vzorem. Za všechno mluví malá krátká koncovka výfukového systému na pravé straně. Nový model YZF-R6 2008 kopíruje svoji předchůdkyni, ale drobné změny přeci jen vidět jsou: maska a boční kapotáže mají lepší aerodynamický tvar, novou optiku dostaly přední i zadní světlomety a modifikací prošel i tlumič výfuku.

Nových tvarových kreací jsme se nedočkali, ale proč měnit něco, co funguje na výbornou, že? Nové jsou barvy kapotáže, model 2008 má tři základní variace: černá, modrá s bílými doplňky a bílá s červenými doplňky (přední blatník, pruh na boční kapotáži a dělené sedlo). Základem motocyklu je nový odlehčený rám Deltabox ze slitiny hliníku a hořčíku. Modifikací prošla i zadní kyvná vidlice. Na předním kole bude plně nastavitelná obrácená vidlice s průměrem trubek 41 mm a silnější brzdový systém s kotouči o rozměrech 310×5 mm, do kterých se zakusují čtyřpístkové radiální třmeny.

YZF-R6 2008 přebírá od své větší sestřičky, Yamahy R1, systém proměnné délky sání YCC-I

Srdcem motorky je nový čtyřtaktní, kapalinou chlazený řadový čtyřválec o objemu 600 ccm. Agregát má čtyři titanové ventily na válec, rozvod DOHC a zvýšený kompresní poměr z 12,8:1 na 13,1:1. Nechybí ani moderní technologie, jako je přímé vstřikování paliva, vylepšený airbox, Yamaha Chip-Controlled Throttle (YCC-T, elektronicky řízené škrtící klapy) nebo výfuková přívěra EXUP. YZF-R6 2008 přebírá od své větší sestřičky, Yamahy R1, systém proměnné délky sání YCC-I (Yamaha Chip-Controlled Intake). To vše se podepíše na lepším průběhu výkonu a točivého momentu v celém rozsahu otáček.

Celkový výkon s náporovým sáním je 99 kW (135 k) v 14 500 ot./min. Síla agregátu se přenáší na zadní kolo přes vylepšenou anti-hoppingovou spojku, šestistupňovou převodovku a řetěz. Samotná převodovka má pro lepší akceleraci kratší převody. O dobrou trakci se starají 17palcová kola z lehkých slitin.

Tip: přečtěte si redakční test Yamahy YZF-R6R (modelový rok 2006).

Video

Technické údaje

Technické údaje Yamaha YZF-R6 (2008)
Motor, objem 4dobý řadový 4válec, 600 ccm
Vrtání x zdvih 67×42,5 mm
Kompresní poměr 13,1:1
Počet ventilů / chlazení 16 / kapalina
Výkon 92 kW (135 k) v 14 500 ot./min
Převod / převodovka řetěz / 6stupňová
Rozměr a typ kol 17palcová, litá
Brzdy vpředu 2× kotouč 310 mm, 4pístek, radiální
Brzdy vzadu 1× kotouč
Rám Deltabox, rám z hliníkového odlitku
Přední vidlice USD vidlice, průměr 41 mm
Zadní odpružení kyvná vidlice, centrální tlumič

Fotogalerie

  • Yamaha YZF-R6 2008 (představení): fotka 1
  • Yamaha YZF-R6 2008 (představení): fotka 2
  • Yamaha YZF-R6 2008 (představení): fotka 3
  • Yamaha YZF-R6 2008 (představení): fotka 4
  • Yamaha YZF-R6 2008 (představení): fotka 5
  • Yamaha YZF-R6 2008 (představení): fotka 6
  • Yamaha YZF-R6 2008 (představení): fotka 7
  • Yamaha YZF-R6 2008 (představení): fotka 8
  • Yamaha YZF-R6 2008 (představení): fotka 9
  • Yamaha YZF-R6 2008 (představení): fotka 10
  • Yamaha YZF-R6 2008 (představení): fotka 11
  • Yamaha YZF-R6 2008 (představení): fotka 12
  • Yamaha YZF-R6 2008 (představení): fotka 13
  • Yamaha YZF-R6 2008 (představení): fotka 14

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Sandrlend lhs 04.02.2008  22:52
hhhe %adistar 03.02.2008  15:08
Nádhera BikerArny 31.01.2008  14:54
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 5907 | Zobrazit seznam všech anket