Ženeva 2008: Carlsson C kombi, ML a CL65 AMG

Ženeva 2008: Carlsson C kombi, ML a CL65 AMG: titulní fotka Dvorní úpravce vozů Mercedes-Benz, společnost Carlsson, bude na svém stánku na výstavě v Ženevě prezentovat již známé věci: tuning nového Céčkového kombíku, upravený diesel ve třídě ML a brutální sílu v luxusním kupé, CL 65 AMG.

Mezinárodní výstava v Ženevě se blíží mílovými kroky a začínají chodit první pozvánky. Jednou z nich je i mailová prezentace firmy Carlsson, která ve švýcarské Ženevě nepředvede v zásadě nic nového.

Prvním exponátem bude Carlsson C-Klasse kombi a úprava dvou pohonných jednotek: 220 CDI a 320 CDI. Celá finta je v nové řídicí jednotce, která nese jméno Carlsson C-Tronic Diesel POWERCarlsson C-Tronic Diesel POWER. Balíček CD22, určený pro majitele Mercedesů C-Klasse 220 CDI, zvedne výkon ze sériových 170 koní na celkových 204 koníků, točivý moment taktéž poskočí nahoru a to ze 400 Nm na 480 Nm.

Jestli si říkáte, že by to chtělo ještě něco silnějšího, nabízí Carlsson pro model 320 CDI balíček CD32. S ním se totiž pod kapotou probudí stádo čítající 269 hřebců a ohromujících 612 Nm v rozmezí od 1600 do 2300 ot./min. Sériovka se může pochlubit „pouze“ 510 Nm, je tedy vidět, že Carlsson prostě umí.

Pro stále oblíbenější třídu SUV je tu kompletně modifikované ML 320 CDI. Karosářský kit obsahuje: nový přední nárazník, maska má více vtoků pro lepší sání vzduchu do motorového prostoru a tradiční trojcípá hvězda automobilky Mercedes-Benz byla nahrazena logem Carlssonu. Na zádi je modifikovaný zadní nárazník a čtveřice chromovaných koncovek. Pohledu na vůz z profilu dominují velká kola z lehkých slitin a zákazník si může zvolit, zda bude chtít 22palcové disky s pneumatikami o šířce 295 mm nebo 23palcová kola o šířce 315 mm.

Tuning dieselového šestiválce o objemu 3,0 l začíná u nového softwaru řídící jednotky, pokračuje u změn sání a plnícího tlaku turbodmychadla a končí u optimalizace výfukového systému. Výkon SUV vzrostl z 165 kW na 218 kW (296 k) a točivý moment povyskočil o 102 Nm na celkových 612 Nm. V nabídce od Carlssonu nechybí pro tento model naladění podvozku s novým elektronicky řízeným odpružením C-Tronic a snížení světlé výšky vozu až o 40 mm.

A jako zástupce síly, rychlosti a luxusu nemůže chybět Carlsson CK 65 RS Eau Rouge Limited Edition Na úpravách vzhledu velkého čtyřmístného kupé se podílel i světoznámý německý návrhář Etienne Aigner. Standardní CL65 AMG je poháněn přeplňovaným dvanáctiválcem o objemu 5980 ccm, disponujícím výkonem 450 kW (612 k) v rozmezí 4800 až 5100 ot./min. a točivým momentem, který je elektronicky omezen na 1000 Nm mezi 2000 až 4000 ot./min.

U Carlssonu zhodnotili situaci a řekli si, že by to mohlo jít trošku vylepšit, když skončili se svou prací, tak na konci stálo kupé, jehož motor si zachoval původní objem, ale ostatní čísla se poněkud změnila. Konkrétně u CK65 RS Eau Rouge Gold je uváděn výkon 529 kW (720 k) při 4800 ot./min. a točivý moment je elektronicky omezen na 1100 Nm mezi 2000 až 4000 ot./min. V případě nepoužití omezovače je maximální hodnota točivého momentu 1320 Nm.

Vedle těchto tří úprav bude na stánku i prezentace disků z lehkých slitin, kde si svou premiéru vychutná jednodílné kolo Carlsson 1/14 RS. Disk o rozměrech 8,5 nebo 9,5×19 palců se hodí na Mercedesy třídy C, SLK, CLS, E, SL a CLK.

Stánek Carlsson bude na ženevském výstavišti 6.-16. března v hale č. 2 a bude mít pořadové číslo 2240.

Fotogalerie

  • Ženeva 2008: Carlsson C kombi, ML a CL65 AMG: fotka 1
  • Ženeva 2008: Carlsson C kombi, ML a CL65 AMG: fotka 2
  • Ženeva 2008: Carlsson C kombi, ML a CL65 AMG: fotka 3
  • Ženeva 2008: Carlsson C kombi, ML a CL65 AMG: fotka 4
  • Ženeva 2008: Carlsson C kombi, ML a CL65 AMG: fotka 5
  • Ženeva 2008: Carlsson C kombi, ML a CL65 AMG: fotka 6
  • Ženeva 2008: Carlsson C kombi, ML a CL65 AMG: fotka 7
  • Ženeva 2008: Carlsson C kombi, ML a CL65 AMG: fotka 8
  • Ženeva 2008: Carlsson C kombi, ML a CL65 AMG: fotka 9
  • Ženeva 2008: Carlsson C kombi, ML a CL65 AMG: fotka 10
  • Ženeva 2008: Carlsson C kombi, ML a CL65 AMG: fotka 11
  • Ženeva 2008: Carlsson C kombi, ML a CL65 AMG: fotka 12
  • Ženeva 2008: Carlsson C kombi, ML a CL65 AMG: fotka 13
  • Ženeva 2008: Carlsson C kombi, ML a CL65 AMG: fotka 14
  • Ženeva 2008: Carlsson C kombi, ML a CL65 AMG: fotka 15
  • Ženeva 2008: Carlsson C kombi, ML a CL65 AMG: fotka 16
  • Ženeva 2008: Carlsson C kombi, ML a CL65 AMG: fotka 17
  • Ženeva 2008: Carlsson C kombi, ML a CL65 AMG: fotka 18
  • Ženeva 2008: Carlsson C kombi, ML a CL65 AMG: fotka 19
  • Ženeva 2008: Carlsson C kombi, ML a CL65 AMG: fotka 20
  • Ženeva 2008: Carlsson C kombi, ML a CL65 AMG: fotka 21
  • Ženeva 2008: Carlsson C kombi, ML a CL65 AMG: fotka 22
  • Ženeva 2008: Carlsson C kombi, ML a CL65 AMG: fotka 23
  • Ženeva 2008: Carlsson C kombi, ML a CL65 AMG: fotka 24
  • Ženeva 2008: Carlsson C kombi, ML a CL65 AMG: fotka 25
  • Ženeva 2008: Carlsson C kombi, ML a CL65 AMG: fotka 26
  • Ženeva 2008: Carlsson C kombi, ML a CL65 AMG: fotka 27
  • Ženeva 2008: Carlsson C kombi, ML a CL65 AMG: fotka 28
  • Ženeva 2008: Carlsson C kombi, ML a CL65 AMG: fotka 29
  • Ženeva 2008: Carlsson C kombi, ML a CL65 AMG: fotka 30
  • Ženeva 2008: Carlsson C kombi, ML a CL65 AMG: fotka 31


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Krasavci CLSir 26.02.2008  09:23
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 5333 | Zobrazit seznam všech anket