Ženeva 2008: Laguna GT

Ženeva 2008: Laguna GT: titulní fotka Renault by i ve střední třídě rád připomněl, kdože to má letitou praxi z Formule 1. Zatím se nedočkáme ničeho většího, než sportovního provedení klasické laguny, ovšem i kapky se časem mohou změnit v déšť.

Zatímco celá základna renaultovských fanoušků s trýznivým očekáváním vyhlíží lagunu kupé, rozhodli se šéfové automobilky uspokojit aspoň ty méně náročné z nich novým vrcholným sportovním provedením výchozího liftbacku a kombi. Takže se v areálu Palexpo představí Laguna GT, která by byla jen obvyklým lehkým továrním tuningem, nebýt důležité novinky, kterou si přiváží.

Dvakrát dvě, a s turbem navíc

Druhdy prestižní označení GT jsme si již navykli vídat na pohříchu civilních autech, která mají tu drzost předstírat sport jen několika hliníkovými lištami, velkými koly, sportovními sedačkami a v lepším případě ztuženým podvozkem. Taková by byla i Laguna GT, ovšem má dvě důležité výhody. O tu první se postarala turbodmychadla, dopující nejen vynikající nový dvoulitrový turbodiesel 127 kW, osvědčený již z minulé laguny, ale také dosud ne zcela obvyklý zážehový dvoulitr turbo, zde ve výkonnější verzi 150 kW. Renault má s přeplňováním zkušenosti jako málokdo, a na parametrech obou jednotek je to znát. Samozřejmostí jsou opět výhradně šestistupňové převodovky, samozřejmě se pracovalo s hliníkem a kůží, za zmínku stojí odlišný design světlometů a výlučná 18“ kola s pneumatikami Bridgestone Potenza. Až potud nic zvláštního, ovšem Renault ví, co znamená hazardovat s pověstí, proto přidal i posílené brzdy s 320milimetrovými kotouči vpředu.

4WS

Tuto zkratku nosily některé mazdy na přelomu osmdesátých a devadesátých let minulého století. Znamenala aktivní řízení všech čtyř kol. Podobný systém nabízela i Honda, preludy s řízenou zadní nápravou bývají dosud k vidění i u nás. No a Renault zalovil v technologických vodách a došel k názoru, že právě řízení všech kol by mohlo napravit matný dojem z jízdních vlastností nové laguny, která se kvůli výrobním nákladům podržela ultrajednoduché klikové zadní nápravy. Jak to bude celé fungovat, je otázka blízké budoucnosti, teoretické předpoklady, ověřené mj. výše zmíněnými pionýry, praví, že systém by měl v nízkých rychlostech otáčet zadní kola v opačném smyslu proti přední kvůli lepší manévrovatelnosti, na silnicích a dálnicích pak ve stejném smyslu, což dramaticky zlepší stabilitu při průjezdu zatáčkou. Bližší parametry si nechává Renault až do Ženevy, jisté je už ale teď, že se mu opět podařil vzbudit celosvětovou zvědavost.

To zatím jako předkrm věcí budoucích musí stačit, lagunu kupé a zcela nový, výkonný vznětový šestiválec si Renault zřejmě nechává až na domácí půdu do Paříže.

Fotogalerie

  • Ženeva 2008: Laguna GT: fotka 1
  • Ženeva 2008: Laguna GT: fotka 2
  • Ženeva 2008: Laguna GT: fotka 3
  • Ženeva 2008: Laguna GT: fotka 4
  • Ženeva 2008: Laguna GT: fotka 5
  • Ženeva 2008: Laguna GT: fotka 6
  • Ženeva 2008: Laguna GT: fotka 7
  • Ženeva 2008: Laguna GT: fotka 8
  • Ženeva 2008: Laguna GT: fotka 9

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
RENAULT BZUCO 14.04.2008  21:07
Jak co? Zodacare 13.04.2008  19:20
Laguna GT toryu1 26.02.2008  13:52
Krása a výkon Culdaraztriptaco 26.02.2008  12:05
Fujjj H.Karlik 25.02.2008  17:06
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 4803 | Zobrazit seznam všech anket