Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy

Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: titulní fotka Na svět vezdejší se vrací legenda. Po dlouhém čekání jsme se dočkali malého sportovního kupé se značkou Honda, které svými tvary i jménem připomíná oblíbený CRX.

Na první pohled patří do rodiny nových, prostorově výrazných hond; nejbližším příbuzným je zjevně insight. S ním totiž znovuzrozená žiletka sdílí nejen základní linie, ale i řadu méně či více výrazných detailů. Křivky už nepůsobí tak dramaticky, jako na sklonku osmdesátých let minulého století, a puristé si také postesknou po skloněném zadním skle s „vlnkou“, avšak nastolují novou vizuální dynamiku, vypůjčenou snad od proudících živlů, ať již vodních či vzdušných. Zejména záď s charakteris­tickými trojúhelníkovými světly evokuje dojem vynikající aerodynamiky. Ačkoliv dvě plochy takto výrazně přes sebe poprvé přeložili designéři Volva, Honda nápad s „obráceným lodním trupem“ dovedla do dokonalosti a nachází v něm svůj nový jazyk, dostatečně dynamický i přátelský.

Asi nejlepším okamžikem je nastupování; stejně jako dřív velikánské dveře, do nichž se musí pilot doslova ponořit. A úplně stejný je i posaz pekelně nízko nad zemí. Kdo, stejně jako autor tohoto textu, miloval druhou generaci nádherných „céeriksek“, bude navýsost spokojen. Jenže dál už jej čekají spíše překvapení – po někdejší dřevní jednoduchosti není ani stopa. Tam kde stačilo několik přímek a oblouků, vyvedených v tvrdých starojaponských plastech a doplněných několika tlačítky a jednoduchým přístrojovým štítem, čeká dnes bohatě rozvrstvené pracoviště řidiče, přímo poseté plochami a moduly. Materiály jsou prakticky výhradně tvrdé a poněkud ekonomicky laděné, čili aspoň v tomto ohledu bude starý hondař jako doma. Poněkud narychlo zjevně vznikaly i partie mimo přístrojový štít; vše počínaje rádiem je na „dlouhou ruku“ a místa, která nejsou na první pohled vidět, jsou často sešita horkou jehlou. Lepší je to se sedačkami – i objemná postava si pohoví, dozadu se však vejdou nejvýš malé děti; jako v původním CRX. Narozdíl od některých Němců, zde tolik nejde o zavazadla – zbývá pro ně jen nevelký dolík mezi zadními sedačkami, velkými podběhy a pevnostním zadním čelem.

Zůstal i zdvihový objem 1,5 l, ovšem konečný výkon narostl mírně a točivý moment hodně; důvodem je lehké hybridní soustrojí IMA (mild hybrid), převzaté z insightu. Zde je ovšem spojeno se silnějším motorem a výsledkem budou sportovní jízdní výkony při průměrné spotřebě 5 l/100 km. Doménou ovšem bude šetření životního prostředí, k němuž bude vůz motivovat proměnné podsvětlení přístrojového štítu. Není třeba dodávat, že ta správná je zelená…

Fotogalerie

  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 1
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 2
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 3
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 4
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 5
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 6
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 7
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 8
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 9
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 10
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 11
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 12
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 13
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 14
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 15
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 16
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 17
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 18
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 19
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 20
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 21
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 22
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 23
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 24
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 25
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 26
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 27
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 28
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 29
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 30
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 31
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 32
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 33
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 34
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 35
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 36
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 37
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 38
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 39
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 40
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 41
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 42
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 43
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 44
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 45
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 46
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 47
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 48
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 49
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 50
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 51
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 52
  • Ženeva 2010 živě: Honda CR-Z: Návrat legendy: fotka 53


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
super bbloft 02.03.2010  21:08
Re: Trefa ... TeeJay 02.03.2010  20:43
Trefa ... Plzenak 02.03.2010  20:21
Re: neskutocne imageMASTER 02.03.2010  20:00
Re: neskutocne %Transporter 02.03.2010  19:56
Re: neskutocne Hrubis 02.03.2010  19:11
neskutocne salamoon 02.03.2010  16:02
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 12099 | Zobrazit seznam všech anket